Translate

21 Ocak 2014 Salı

Bebek yapmak için neler gereklidir ?Bebek yapmaya nasıl karar verilir ?



Bebek yapmak için neler gerekir ?
Öncelikle  çalışan bir erkek bir dişi genital (farklı tercihlere göre  kişi sayıları artıp azalabilir ,1 erkek 3 kadın , 1 kadın 2 erkek   gibi .. yahut  erkek faktörünü  tamamen yok edip  genlerine güvenmiş ya da  para kazanmak için mahsülün bi kısmını sperm bankasına bagışlamış  şahısların değerlendirilmesi ve labaratuvar  ortamında hamile kalmak )
Tercihen yatak odası  ama fantazi olsun diye  farklı iç  ve dış mekanlar seçilebilir 
güzel bir müzik , mumlar , mümkünse hanım efendiye masaj (bu benim hayalim)
 İşin şakası bir yana  kimsenin bu duruma yeteri kadar hazır ya da yeteri kadar bilgili bi giriş yaptığını düşünmüyorum. Hele  hele ilk gebelikse : ) 2. ci de sanırım biraz daha palazlanıyor insan bende  daha o konuya gelmedim .Gebelik boyunca etrafınızda   size  önerilerde bulunanlar  , bebegin cinsiyetini  tahmin etmeye çalışanlar ve bunun için değişik testleri olanlar olucaktır (benim  saçıma tuz dökmüşlerdi ben farketmeden ,ve  hayır boyum çok kısa değil  )  Benim tek tavsiyem mümkün olduğunca rahat olun ve  günlük hayatınıza devam edin .Ben böyle davranmanın bebeğide rahatlattığını düşünüyorum. Belki de biraz olumlama denen şey bu  iyi düşün  , iyi olsun hesabı ..


Eşimle 2008 agustos ayında evlendik . Öncesinde eskiye dayanan bir beraberlik ondan daha eskiye dayanan bir arkadaşlığımız vardı. Iş güç koşuşturma kariyer derken hala iki kişiydik. 4 yıllık evli ve çocuksuz , çekirdek ailenin 'çe' siydik hala. Bir gece uykudan önce sohbetini yaparken artık bir çocuğumuz olsun dedim . Mutluluktan ağladığını hatırlıyorum. Kullandığım korunma metodunu bıraktıktan sonra hamile kalmam 3 ay sürdü. Planlı yaşayan  biriyim o yüzden her ay yumurtlama dönemlerimi hesaplıyordum ( http://www.jinekolojivegebelik.com/2011/02/yumurtlama-donemi-tarihi-hesaplama.html   ) 7 kasım 2012 de hamile olduğumu öğrendim. Gebeliğin henüz en erken safhalarındaydım . Muayene için gittiğim hekim arkadaşım '-nasıl farkettin ? Bu henüz biyokimyasal bir gebelik .'demişti. O gün eve döndüğümde anahtarlarımı unutmuşum , eşimde arkadaşlarıyla dışardaydı. Arayıp çağırdım ,tam söylenmeye başlamıştı kaldırdın beni masadan bi kere unutma diye çantamı attım yere kaldır şunu ben artık ağır kaldıramam dedim. Olduğu yere çöktü oturdu. Şaşkındı . Yüz ifadesini hala unutamıyorum gerçekten mi diye sorarken gözleri dolmuştu. Düzenli doktor kontrollerimiz tahlillerimiz başladı. Artık miniğimiz yola çıkmıştı. İçimde bir mucize büyüyordu . Yavaş yavaş şekillendiğini hissediyordum. Arabada müziğin sesini biraz daha açıyordum duysun diye .5. aya girerken ilk hareketlerini hissettim. Hergün her uykuda onunla ilgili hayaller kurdum. Cinsiyetini öğrendik. Oğlumuz olucakmış. Bazen bebek mağazalarına giriyordum , dayanamayıp bişiler alıyordum haliyle. Doktorumuzun muayenehanesine ilk gidişimizde yalnış parktan ceza yemiştik . Her gittiğimizde ultrason görüntülerini alıyor eve gelince tekrar bakıyorduk. Minik sıpa o teknoloji harikasın ultrasonda bir kere gösterdi yüzünü , kalan bütün kontrollerde boksör gibi elini yüzüne gard almıştı. Son aylara doğru biraz daha büyük alış verişler yapmaya başladık. Bembeyaz bir beşik aldık, ahşap , sallanan. Doğuma 2 ay kala izne çıktım çünkü artık ameliyat masasına yaklaşamıyordum ve toplam 24 kilo aldığımı düşünürsek sanırım bi artı 17 kilodaydım ayrıldığımda . Mayıs ayının ortalarıydı. Balkonda ayaklarımı uzatıp keyif yapıyordum .bulduğum her rahat yerde uyuyordum. Son güne kadar yüzdüm . Doktorumun yapma dediği herşeyi yaptım. Yediklerine dikkat et demişti en son her kontrolde 3 kilo aldığım için. Gebelik hayatımın en keyifli tecrübelerinden biri oldu. Konuştuğum çoğu kadın nefret ettiğini belirtsede ben her an çok eğlendim . Cevizli incir , karpuz ve muz aşerdiğimi hatırlıyorum. Hiçte öyle aman sona yaklaşıyoruz nasıl çıkıcak bu çocuk diye korkmadım . Karnım büyüdükçe hislerimde büyüdü. Hareketleri arttıkça heyecanımda arttı. Herşeyimle hazırdım.  (kimse tamamen  hazır değildir tabi )
Eşim ve Doktorum  benim için sezeryan  planlıyorlardı. Ama  ben bebeğiminde  normal doğmak istediğini biliyordum , adı üstünde normal doğum. Yani doğanın duruma fizyolojik yaklaşımı bu değil mi ? Bebek daha bir uyanık doguyor . İlk adımını kendi çabasıyla atıyor. Eşim hep bizim hanım inadından  normal dogurdu der ama  şansım yaver gitti diyelim Onlar beni ameliyat masasına yatırmadan oğlum kendi gelmeye karar verdi : )...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder