Translate

22 Ocak 2014 Çarşamba

Doğum fotoğrafı -labour photography

Hamileliğin başından beri doğum fotoğrafı mevzuunu tecrübe etmek istemiştim.Zaten hamileliğin başından sonuna kadar evdeki minik  makinamız ve süper akıllı cep telefonlarımızla bir sürü ftoğraf  çektik. Ben şahsen her ay göbeğimi aynanın karşısına geçip farklı  açılardan  göbeğinin resmini çekmiş biriyim. Çünkü hiçbir anı unutmak istemedim. her doktor kontrolünde  ultrason görüntülerinin videolarını aldım . İlerde oğluma  var olduğu ama  tanık olamadığı anları yaşatabilmek içindi bu girişimlerin nedeni. Eşim maalesef fotoğraf çekmektende çekilmektende nefret eder. Oğlumuz geldikten sonra japon turist  oldu o da : ) (benimle dalga geçer de hep japon turist gibi heryerde çıkarma şunu diye)
Bu amaçlı şişmanlama sürecim boyunca bir çok kez doğum fotoğraflarını çeşitli arama motorlarında  araştırdım. Aklınızda varsa mutlaka sizde bakın derim. Gerçekten  su altı da dahil olmak üzere bir çok farklı  konsept oluşturarak çekilmiş doğum fotoğrafları var. Ben doğum öncesinde  en çok  göbeği odak olarak alan  babanında dahil olduğu fotoğrafları ve anne-göbek konulu nü  fotoğrafları beğenmiştim. Tüm bu araştırmalar sonunda doğum fotoğrafı istediğimede karar verdim ;en nihayetinde bir profösyonelin  bu talebe cevabı  fotoğraf çekmeyi sevmeyen bir eşin çekmesi ve kendinizi aynadan çekmekten çok daha farklı oluyor.  Benimde  yakınımda bu işi yapan harika bir arkadaşım vardı bu yüzden çok şanslıydım.  Doğum öncesi fotoğrafları evde çekmeye karar  verdik .Çeken  kişinin sizle dialoğu  çok önemli ,benim fotoğraf  çekilmeyi sevmeyen  canım sevgilim bile kabak çiçeği gibi açıldı. Fotoğrafçınız  sizi rahatlatmalı  ve  doğru ortamı   oluşturmalı . Sanırım  bu  durumu sağlayabilirseniz  alışık olmasanız bile  çok rahat olabiliyorsunuz . doğum fotoğrafları doğumdan önce  seçtiğiniz bir yerde , doğumda doğumhane ya da ameliyathane  ve doğum sonrası eve gelişinizde  çekilmek üzere 3 partiden oluşuyor. Biz doğum öncesi kısmın  evimizde  , doğal ortamımızda olmasını tercih ettik .


Ben hamileliğimin sonuna kadar kendimi çok beğendim. Şimdi  fotoğraflara bakınca  insanların neden  parmakla  işaret  ettiklerini anlıyorum .Çünkü minik bir  panda  gibiymişim




Sancılarımın sıklığına rağmen  doğum günü  hastaneye giderken yolda ilk aradığım kişi   doğum fotoğrafçımız  oldu. (çok sevgili arkadaşıma burdan bir kez daha  teşekkür ediyorum) Doğumhanede olmak süper  bir heyecan en nihayetinde birazdan kollarınıza  minik mucizenizi alıcaksınız. Benim sevgili arkadaşım hemen yetişti. Zaten   anlaştığınız kişiler her an tetikte oluyor . Sizin heyecanınızı paylaşmak için gelenler siz  doğumhanedeyken içeri dalamıyorlar tabii . Ancak çok yakınlarınız girip bakıp çıkabiliyor  o da doktorunuz  izin verirse.  Bu esnada  dışarıyla tek bagınız eşiniz ve ebeniz  oluyor.  Ama  eve döndüğünüzde  neler olmuş  kimler gelmiş , bebeği görünce kim ağlamış, ilk tepkiler nasıl  görmek istiyorsanız  doğum fotoğrafçınız bu noktada  sizi  aydınlatabilir.
Doğumhaneye girmesini istiyorsanız önceden doktorunuzdan izin almayı  unutmayın ki son dakika canınız  sıkılmasın . Doğumhanede  çekilen  yavrunuzun ilk resimleri  ileride ona göstereceğiniz güzel bir hediye olabilir.  Ben  doğuma girerken sıkı sıkı tembihlemiştim lütfen saati çek diye .


Ben  doğum fotoğrafı çektirdiğim için  çok mutluyum dediğim  gibi  amacım ileride oğluma  güzel anılar bırakmak. İlgilenenleriniz varsa  sevgili arkadaşımın  blog adresi  ve  bizim için yazdığı minik not  şu  linktedir ; http://yosununisleri.blogspot.com.tr/2013/09/dogum-noyan-bebek-belief.html


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder