Translate

25 Ocak 2014 Cumartesi

god damnit Biberon - Emzirme

Anne sütü bir annenin bebeğine vereceği en güzel hediyedir. Bebeğiniz bir ömür bunun faydasını görür. Zaten artık tüm bebek beslenme ürünleri reklamlarında anne sütünün gerekliliğine dikkat çekmeye çalışıyor. Gebeliğiniz boyunca ve sonrasında anne sütü ile ilgili bir çok hurafe duyacaksınız . Ve muhtemelen bazı gıdaları yemediğiniz kadar çok tüketiceksiniz. O dönemde yanınızda kim varsa bu sütü arttırır diye önünüze bir tabak koyucak . Işin özü şu iyi beslenir yeterli sıvıyı alır ve stresten ve uykusuzluktan dogum sonrası dönemde uzak durursanız sütünüz olur ,miktarı ve kaliteside günden günde artar. Benim 3. trimesterin sonlarına doğru göğüslerim iyice şişmiş ve süt gelmeye başlamıştı . Ben bebeğimi normal yolla doğurdum ve çok şükür herşey yolunda gitti ve daha doğumhaneden çıkarıp giydirmeden sarıp emzirmem için bana verdiler , o esnada hala masadaydım. Göğüs uçlarınız başta çok acıyor. Bu hassasiyeti azaltmak için doğumdan önce göğüs ucu koruyucu kremler mevcut kullanmanızı tavsiye ederim. Ama emzirmeye alışana kadar bu acıyı tam olarak geçirecek bir krem olduğunu zannetmiyorum . Sadece biraz sabırlı olun . Bir anne ve bebeğin arasında kurulan bağın en kuvvetli halkası emzirme ile başlıyor. Sezeryan ile yapılan doğumlarda ilk emzirme biraz gecikebiliyor ama mutlaka bebeğin yanınıza mümkün olduğu kadar çabuk getirilmesi konusunda ısrarcı olun.Takip ettiğim ve çok beğendiğim ve sahibi hem doktor hem bir anne olan blogta (http://annelerlemelekler.com) Doğal Ebeveynlik adlı bir kitabın bahsi geçmekteydi. (Ben kitabı henüz edinebildim ve okumaya başladım . ) Yazarı bir pediatrist olan bu kitapta da anne ve bebeğin arasında oluşacak bağın en kuvvetli halkalarından birini emzirmek oluşturmakta.
Doğumun hemen sonrası odama alındığımda benim için stresli dönem başlamıştı.Birçok ziyaretçim vardı. Oda dolup dolup boşalıyordu diyebilirim. Mutlaka en yakınlarınıza tembihleyin ve ziyaretçilerinizi çabuk savuşturun. Benim bana bayılmayan ve geçimsiz bir kayınvalidem var ve o geleceği için tüm akrabalar stres olmuş ikide bir yanıma gelip şunu napalım ? Bunu napalım diye soruyorlardı. En son isyan ettiğimi hatırlıyorum bana artık birşey sormayın diye. En önemlisi annenin rahatı. Daha yeni doğumdan çıkmış ve düşünmesi gereken tek şey bebeği ve kendi.
Biz ertesi gün hastaneden taburcu olduk. Eşime de on gün izin vermiş devlet saolsun. Kalabalığı 2 gün içinde atlattık. Evde ben eşim ve eşimin erkek kardeşi ve elbette ailemizin yeni üyesi kaldı. 2 erkek lohusa bir kadına ve bebeğe ne kadar bakabilir ve aynı anda ev işlerini ne kadar yürütebilir tecrübe ettim. Hele hele başa çıkılması gereken benim gibi dağınıklığa tahammülsüz ve mükemmeliyetçi bir karakterse bu soruya yürütemez olarak net bir cevap vermem mümkün .Evdeki ilk gecemin ertesi sabahı ayaklanıp kahvaltı hazırlamıştım. Ancak lohusanın ilk bir iki hafta mümkn olduğunca iyi bakılması gerekli benim dramım dikişlerimdeki sürekli sızı ve geçmeyen bir baş ağrısı ile başladı. Gebelik öncesi migrenim vardı ama gebelikte tüm hastalıklarınızın gerilediği gibi migreninizde geriler ve ben gebeliğim boyunca hiç atak geçirmemiştim. Tuvalete her girdiğimde canım yanıyordu ve dikişlerimdeki ağrı başımın ağrısını daha da arttırıyordu. Emzirmeye çalıştığım için ilaç alamıyordum. 2. gecenin sonunda sürekli ağlayan bebeğimizin pediatrist bir arkadaşımızın ziyareti ile açlıktan ağladığını öğrendik. Görünüşe göre benim sütüm yetmiyordu. Kafamıda popomuda yataktan kaldıramıyordum. Eşim bunu duyar duymaz gidip mama aldı .Ve minik oğlum karnı doyup gaz sancısıda geçince mışıl mışıl uyudu. Dikişlerimdeki sızı gitgide artmaya başladı ve kadın doğumcumuza gittik. Epizyom enfekte olmuştu ve dikişlerim bir bir açılmaya başladı. Ertesi gün 3. gününde olan ve geçmeyen migrenim için nörolog arkadaşımıza gittik. Gebelik sonrası beyin venlerinde tromboz görülebiliyormuş. İlk defa Mr çektirdim . İçersi sürekli tekno müzik çalan bir disko gibi tek fark kımıldayamıyorsunuz. Mr temizdi. Baş ağrımıda iv metpamid ile geçirdiler. İlaç almak zorunda kaldığım için bebeğimi 48 saat emziremedim. Eşim biberonla çocuğu doyuruyordu. Üstümde 9 ayın yorgunlugu vardı resmen. Eşimin doğum izni bitesiye kadar oğlum biberona alışmıştı. Ben açılan dikişlerim yüzünden her tuvalette açık yara pansumanı yapıyordum . Eşimin erkek kardeşide on günün sonunda bizi terk etmişti ve oğlumla başbaşaydım. Oğlum biberona bayılıyordu ve mememi ağzına vermek bazen 1 saati buluyordu. Ben emzirmeye uğraştıkça o sinirleniyor , süt istediği kadar gelmediği için isyanlarda çığlığı basıyordu. Sütümü makinayla sağmayı denedim .İki göğsümden gün boyunca maksimum 100 cc sağabiliyordum. Unutmayın hiç bir sağma makinasında miniğinizin dudaklarındaki sihir yoktur. Bebeğiniz emdikçe süt salgısı uyarılır. Bebek ağlamasınında süt salgısını arttırdığını söylüyorlar ama biberonu memeye tercih ettiği için ağlayan bir kuzudan gelen ses bir süre sonra anneyi dahada strese sokuyor ve bir kısır döngü oluşuyor. Özetle bebek ağlar , memeyi almaz anne ağlar meme hala sokaktadır bebek ağlamaya devam eder anne ağlamaya devam eder anne biberonu hazırlar bebek biberonu tüketir anne çocuğumu doyuramıyorum diye ağlamaya devam eder , kendini tam toplayayazarken bebek yine ağlamaya başlar ,bu sefer gazı vardır. Oğlum her uyuduğunda internetten emzirme sorunu yaşayan annelerle ilgili araştırmalar yapıyordum. En faydalı bulduğum bilgiyi paylaşmak isterim , bazı biberonlar anne memesini taklit etmekte olup bebeklerin tekrar memeye dönmesini sağlayabiliyormuş .Bir anne medelanın calma biberonuyla 2 hafta içinde yeniden emzirebildiğini yazıyordu. Ben bunu okuycam o biberonu bulmıycam . Hıh ! Imkansız. Zaten çaresizim. Ben başaramadım ama başaranlar varmış. Biberon da güzel biberon kapağı 3 parça , valvli yapmışlar. Çocuk iyice çekmeden mama içinden geçmiyor. Ben 2 ay evde üsttsüz gezmiş biri olarak anlatıyorum . Misafir bitmedi. Üstümü giyemedim. Memelerimi herkes gördü. Komşular , arkadaşlar , kayınlar ..Başka çare yok kuzu istiycek beslicez emziricez diye ..Ama olmadı. Köydeki ayşe emzirirken , şehirdeki okumuş ben emziremedim. Süt sağma makinası , oğlanın direnişi ve benim ağlamamdan oluşan üçgen 2. ayın sonunda bitti. Uzay mühendiside olsan bebek bakmak başka birşey. Benimle aynı dönemde sitede 2 hamile arkadaşım vardı. Yalnız birimiz emzirmenin zevkine doya doya varabildik , o da ben değilim okuduğunuz üzere. Diyeceğim şudur ki ;
Emzirmeye mümkün olduğu kadar erken başlayın.
Mutlaka bir emzirme hemşiresi doğum sonrası yanınıza gelsin.
Beslenmenizin bozulmamasına dikkat edin ve en az 2.5 litre su tüketin.
Stresten uzak durun , yakınınızda rahat insanlar bulundurun , sizide rahatlatsınlar.
Benim gibi tek başınıza idare etmek zorundaysanız , önce kendinizi ve bebeğinizi düşünün .Ev dağınıkta olsa topluda olsa kimseye faydası yok
emzirme başlangıcı ağrılı bir süreç ama göğüsleriniz yavaş yavaş alışıyor.
Süt sağma makinaları , süt salgınızı uyarmaz , Bırakın bu işi minik kuzunuz yapsın.
mama vermek zorunda kalırsanız biberonla değil kaşıkla verin . Bu kuzular tembel oluyor biberona hemen alışıyorlar.


Umarım sizler emzirmenin  keyfini doya doya yaşarsınız.  











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder